Sociale medier – kan det betale sig?
Millioner af danskere bruger timevis på sociale medier hver dag, – det er svært at forestille sig, at dine kunder ikke er blandt dem. Det er dine konkurrenter også, og det er ikke tilfældigt, hvem der trænger igennem og skaber forretning ud af deres indsats.
Hvordan er I til stede på de sociale medier?
Tilfører det værdi? – eller sluger det ressourcer?
Skab værdi for både virksomhed og kunder
Det tager tid og ressourcer at opbygge en profil og udbrede kendskabet, så det er vigtigt at have et mål for, hvordan sociale medier kan tilføre virksomheden værdi.
Husk kriteriet for succes: Hvis du virkelig vil have dine kunder til at interessere sig for virksomheden, tale positivt om jer og følge jer, skal du først og fremmest skabe værdi for kunderne!
Det kræver strategiske overvejelser og en god plan – se her, hvordan du gør
– Eller kontakt mig, hvis du brug for en hjælpende hånd.
Ni ud af ti af dem der har en profil, på et sociale medie, har en profil på Facebook.
90% den danske befolkning er på sociale medier i 2021
Sådan er fordelingen af profiler på sociale medier i 2020:
Facebook: 88%
Messenger: 80%
Instagram: 50%
Snapchat: 46%
YouTube: 44%
LinkedIn: 24%
Pinterest: 25%
WhatsApp: 22%
Twitter:20%
TikTok: 9%
Reddit: 8%
Tinder: 5%
Jodel: 4%
Kilder:
IT-anvendelse i befolkningen 2021, Kulturministeriet
Få hjælp til at komme i gang med en strategi, producere indhold eller bare ‘holde skruen i vandet’, når der er travlt.
Jeg løser mange forskellige opgaver med sociale medier:
- Strategi og contentplan
- Oprette profiler med tekst, billeder og grafik
- Skabe indhold: billeder og tekst
- Redigere og skrive tekster
- Redigere og udskifte billeder
- Opdatere og give feedback efter dine retningslinier
Se også hvad jeg tilbyder som webredaktør for din hjemmeside
Løsningen kan sammensættes efter dine behov. Vi kan lave en aftale om fast ugentlig eller månedlig assistance, eller en klippekortsløsning med køb af et antal klip af 15 minutters varighed.
Hvilke sociale medier arbejder Web+Design med?
Pinterest, Facebook, LinkedIn og Instagram er pt. mine foretrukne kanaler. Hvis du har brug for hjælp til andre medier, kan vi tage en snak, om det er noget, jeg kan sætte mig ind i det. (Det betaler du selvfølgelig ikke for!)